onsdag 11 mars 2009

Oscar Night

En av mina få (underbara älskade) läsare har efterfrågat en Oscarsblogg. Jag inser ju nu att jag är lite sent på det, men några kommentarer kan jag ge:

Intressant med det nya upplägget där scenen gick ut i en liten tunga och de högst värderade kändisarna fick sitt längst fram. Visst var det kul att det blev lite mer intimt, men samtidigt kändes det lite exkluderade av resten av publiken - var fanns de, liksom?

Hugh Jackman var underbar. I alla fall när han sjöng: "I'm Wolverine!" på slutet! Hitta det på YouTube on ni inte gjort det tidigare, för det är väldans kul.

Jag föll inte för några speciella klänningar i år. Jessica Biels klänning kan jag gå med på. Vissa såg ut som om de skulle gifta sig, och vissa såg ut som om de inte förstått att sjöjungfrugrejen på kjolen är TRIST! Angelina Jolies var helt OK också, lite trist kanske. Även Virginia Madsens tyckte jag var fin, snygg färg och lite annorlunda så där. Gillade också Evan Rachel Woods. Kolla in dem alla på Oscars.com.

Och när det gäller priserna då? Tja, "Slumdog Millionaire" tyckte jag var bra, men inte så bra som priserna visade. Herregud. Hysteri. Annars gillade jag "The Reader" ganska mycket bland de nominerade. Och "Milk"! Som man skrev i "Rolling Stone": Sean Penn har nog aldrig smilat så mycket på en gång! Både "Wall-E" och "Bolt" var bra animerade filmer.

Och "Benjamin Button" hade sina stunder, och var inte riktigt lika konstig som jag hade varit nervös för innan. "Frost/Nixon" var lite utdragen. Intressanta delar, men man hade lätt kunnat ta bort minst en halvtimme.

Nu måste jag gå, men skriver snart igen. Är ambitionen i alla fall!

Tjungeling.

Inga kommentarer: